taniec współczesny – choreografia – praca z tematem
godz. 12.00 – 15.00
Tranzyt to interdyscyplinarny warsztat łączący w sobie elementy tańca współczesnego i pracę z tematem. Projekt powstał z pragnienia jednoczesnego zbadania wewnętrznej dynamiki miejsc tranzytowych oraz napięć, jakie powstają w ruchu w kontekście konkretnej przestrzeni. Poszukiwania w ciele są sprzęgnięte w dialog z architekturą, problematyką społeczną i historią.
Wykorzystując techniki tańca współczesnego i improwizacji, zajęcia kierują się ku doświadczaniu przestrzeni przejściowych, tymczasowych w ich najbardziej aktualnym momencie.
Punktem wyjścia pracy warsztatowej jest dzielnica Gdańska Dolne Miasto wraz z nagromadzonymi w jej przestrzeni sytuacjami zmiany. Spacerując po okolicy, można „zobaczyć domy, które z jednej strony są całkowicie odsłonięte, ponieważ sąsiedni dom został zniszczony i nigdy go nie odbudowano" (Pejzaż miejski, W. Wenders), usłyszeć „po zakończeniu roku szkolnego wyprowadzam się,.bo burzą moją kamienicę", natknąć się na nieużywane tory tramwajowe, zielone XVII-wieczne bastiony – dawne wysypisko śmieci, mosty, wiadukty, tunele, kanały, jakby trochę za szerokie ulice, zatrzymany w drodze tir LKW Gallery.
Zajęcia są skierowane nie tylko do osób zainteresowanych tańcem, ale również otwartych na odkrywanie kulturowych siatek znaczeń.
koncepcja i prowadzenie: Magda Jędra, Elżbieta Okroy, Ewa Okroy
współpraca: Szkoła Podstawowa nr 65
godz. 12.00 – 15.00
Tranzyt to interdyscyplinarny warsztat łączący w sobie elementy tańca współczesnego i pracę z tematem. Projekt powstał z pragnienia jednoczesnego zbadania wewnętrznej dynamiki miejsc tranzytowych oraz napięć, jakie powstają w ruchu w kontekście konkretnej przestrzeni. Poszukiwania w ciele są sprzęgnięte w dialog z architekturą, problematyką społeczną i historią.
Wykorzystując techniki tańca współczesnego i improwizacji, zajęcia kierują się ku doświadczaniu przestrzeni przejściowych, tymczasowych w ich najbardziej aktualnym momencie.
Punktem wyjścia pracy warsztatowej jest dzielnica Gdańska Dolne Miasto wraz z nagromadzonymi w jej przestrzeni sytuacjami zmiany. Spacerując po okolicy, można „zobaczyć domy, które z jednej strony są całkowicie odsłonięte, ponieważ sąsiedni dom został zniszczony i nigdy go nie odbudowano" (Pejzaż miejski, W. Wenders), usłyszeć „po zakończeniu roku szkolnego wyprowadzam się,.bo burzą moją kamienicę", natknąć się na nieużywane tory tramwajowe, zielone XVII-wieczne bastiony – dawne wysypisko śmieci, mosty, wiadukty, tunele, kanały, jakby trochę za szerokie ulice, zatrzymany w drodze tir LKW Gallery.
Zajęcia są skierowane nie tylko do osób zainteresowanych tańcem, ale również otwartych na odkrywanie kulturowych siatek znaczeń.
koncepcja i prowadzenie: Magda Jędra, Elżbieta Okroy, Ewa Okroy
współpraca: Szkoła Podstawowa nr 65